Porsche a elektromobilita – Kto prútik neohýba, strom ťažko zohne - prípadová štúdia
- Marián Hrčka
- Jun 23
- 2 min read
Od začiatku otvorene o výhodách elektromobility: Transparentná komunikácia ako kľúč k úspechu
Slovenské porekadlo "Kto prútik neohýba, strom ťažko zohne" dokonale vystihuje prístup, ktorý marketingová agentúra Rexa Roman Partners zvolila pri komunikácii elektromobility pre značku Porsche na Slovensku – čo začneme formovať včas, to prinesie výrazné výsledky v budúcnosti. Práve preto naša agentúra spolu s importérom značky Porsche na Slovensku pristúpila k téme elektromobility priamo a bez zbytočných okolkov od samého začiatku.

V čase, keď mnohí výrobcovia automobilov ešte váhavo komunikovali o výhodách a možnostiach elektrického pohonu, Rexa Roman Partners navrhla komunikačnú stratégiu postavenú na úprimnosti a transparentnosti. Našim cieľom bolo spojiť prelomové technológie s nezameniteľnou DNA značky. Dynamiku, eleganciu a športového ducha, ktoré sú pre Porsche charakteristické už desaťročia, sme preniesli aj do sveta elektromobility.
Inovatívny prístup priniesol prelomové modely
Komunikácia o výhodách elektromobility začala už pri uvedení modelu Taycan, ktorý dokázal, že elektrické vozidlá môžu byť nielen ekologickým, ale predovšetkým vzrušujúcim zážitkom. S ohromujúcim zrýchlením, pri ktorom "vodič zacíti to príjemné šteklenie v žalúdku" a technológiami, ktoré posúvajú hranice možného, ukázala naša komunikačná stratégia cestu, ktorou sa automobilový priemysel bude uberať.
Následne prišiel model MACAN Electric, pri ktorom agentúra Rexa Roman Partners opäť pripravila unikátny koncept predstavenia, ktorý prekonáva všetky očakávania. Pri slávnostnom odhalení v Bratislave sme kládli dôraz na komunikáciu kľúčových benefitov, ako je nová 100 kWh batéria poskytujúca maximálny dojazd až 641 kilometrov a možnosť nabiť ju na 100 percent za neuveriteľných 21 minút. Týmto spôsobom sme efektívne adresovali najčastejšie obavy spojené s elektromobilitou.

Porsche Bedeker: Jasné fakty miesto nejasných sľubov
Kľúčovým prvkom komunikačnej stratégie vytvorený agentúrou Rexa Roman Partners bol Porsche Bedeker – formát, ktorý poskytoval zákazníkom priame a nezavádzajúce informácie o elektrifikácii vozidiel. Namiesto vágnych vyhlásení o "zelenej budúcnosti" prinášal konkrétne fakty:
800-voltová architektúra umožňujúca bleskové nabíjanie
Výkonnostné parametre, ktoré prekonávajú tradičné spaľovacie motory
Praktické aspekty každodenného používania elektrických modelov
Zachovanie jazdných vlastností typických pre značku Porsche
Výsledok: Prirodzená akceptácia namiesto odporu k zmene
Vďaka transparentnej komunikačnej stratégii, ktorú navrhla a realizovala agentúra Rexa Roman Partners od samého začiatku, sa podarilo dosiahnuť to, čo mnohým značkám chýba – prirodzenú akceptáciu elektromobility medzi fanúšikmi značky. Ako povedala Gabriela Černáková, marketingová manažérka značky Porsche na Slovensku: "Hendikepy, ktoré sú často v spojení s elektromobilitou spomínané, sa pri tomto modely už ani nedajú nazvať hendikepom."

Rexa Roman Partners dokázala, že aj tradičné hodnoty môžu existovať v harmónii s inovatívnymi technológiami. Práve dôsledná komunikácia od "ohýbania prútika" priniesla ovocie – zákazníci vnímajú elektromobilitu nie ako nevyhnutné zlo, ale ako prirodzený krok vpred, ktorý neobmedzuje, ale naopak rozširuje možnosti vozidiel Porsche.
To, čo iní vnímajú ako výzvu, spoločnosť Rexa Roman Partners pre Porsche premenila na príležitosť. Dokazuje to, že kto na začiatku komunikuje otvorene a férovo, neskôr nemusí "ohýbať strom" presvedčania proti silnému odporu.
Comments